Koronavirové onemocnění je téma, které se do řeči dostává prakticky každý den, a to nejenom v České republice, ale po celém světě. Co se týče naší republiky, vláda udělila jistá bezpečnostní opatření, kterých jste si bezesporu mohli všimnout i vy. Mezi ty prvotní patří například častější dezinfekce rukou nebo nošení roušky. Dále je pak omezen volný pohyb venku, srazy ve větším počtu lidí apod. V neposlední řadě jsou zavřeny také veškeré obchody a různé služby.
Komu tato doba pomohla?
Ačkoliv je situace opravdu vážná a počet nakažených osob denně roste, majitelé internetových obchodů zaznamenávají obrovský „boom“. Tržby by se daly porovnávat s Vánoci, kdy rostou kvůli nákupu Vánočních dárků. Podobně je na tom i tato doba, internetové obchody si zkrátka mnou ruce. Důvodem jsou bezpečnostní opatření, o kterých jsme vám blíže napsala v předchozím odstavci. Je zákaz nakupování v kamenných prodejnách, které jsou mimo jiné i zavřené, a to z několika důvodu. Těmi nejhlavnějšími je uzavřený prostor a větší počet lidi. Zákazníci se tak přesunuli na internetové obchody.
Jinými slovy se česká e-commerce výrazně podpořila. Mezi nejoblíbenější produkty patří převážně zdraví, drogerie, stavebnici nebo dětské zboží, které podporuje bezpečnostní opatření. I pře to, že tomu s největší pravděpodobností neuvěříte, zájem klesl například o módu nebo hodinky. Lidé se tak více zaměřují především na své zdraví, jak jste si mohli všimnout na začátku tohoto odstavce. Podle odborníků by se česká e-commerce mohla udržet i poté, co vláda zruší nouzové opatření. Důvodem je strach, který čeští obyvatelé mají. Internetovým obchodům tak tržby budou růst.
Do online světa míří většina!
Do online podnikání z pohledu internetových obchodů míří i hráči, kteří doposud zůstávali ve světě offline a měli tak prozatím jen kamenné prodejny. Podle odborníků to je jen dobře, protože se tím posílí celkově česká e-commerce. Právě to je jeden z důvodu, proč výsledky zůstanou i po skončení karantény.