Z deníčku studentky 32: třídní konverzace, zkáza komunikace

V dnešním světě elektroniky a sociálních sítí se i problémy třídy často řeší v konverzaci třeba na Facebooku. A to je často kámen úrazu.

Na sociální síti mají totiž všichni najednou plno kuráže a nebojí se vystoupit s takovým proslovem, který by normálně tiše pošeptali sousedovi. Což může být zároveň dobře, protože se dozvíme co si i ti nestydlivější myslí.

Hlavní problém je ale v tom, že co se řeší v chatu, většinou tam i zůstane. To může být samozřejmě i dobře, ale většinou to spíš škodí. Když se v konverzaci něco domluví a ve škole potom domluva vůbec nefunguje, není to k ničemu.

Vtipné je, když se strhne nějaká prudší výměna názorů. Část třídy, diváci, kteří nejsou přímo zapojeni, si berou popkorn a bedlivě sledují zprávy aby jim nic neuniklo. Potom jsou tady ti, kteří už zprávy ani nečtou, to nejdůležitější jim řekne kamarád a neztrácejí čas sledováním hromady zbytečných komentářů. A potom ti, kteří se přímo zapojují a snaží se probojovat se do přední linie. Tato skupina se potom dělí na radikální a umírněné členy. Ti radikálnější se nebojí použít ani sprostá slova či důrazné obrázky, naopak ti umírnění se snaží vyřešit vše v klidu.

Velmi oblíbenou činností některých účastníků konverzace je měnění přezdívek a názvu skupiny. Po nějakém takovém zásahu jednoho nudícího se spolužáka najednou nevíme kdo že to zrovna píše, co je to za skupinu ani o čem se to vlastně zrovna zbytek baví.

No prostě máme se ve třídě tak rádi, že po celém dni ve škole si musíme psát ještě večer.

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient