Podnikání, patenty

Podnikání, patenty a jak úspěšně zhmotnit své plány

Domníváte se, že podnikatelský úspěch je vyhrazen pouze osobám s průbojnou povahou a velkým finančním jištěním? Je to částečně pravda, avšak ne úplně! A jak je to vše popravdě reálném životě? Čtěte následující řádky a uvidíte, že sny se skutečně mohou zhmotnit.

Podnikat mohou i osoby, které nejsou ani nelítostné povahy, ani movití rentiéři, musí však mít odvahu a chuť riskovat předkládat své podnikatelské náměty, startupy k posouzení a získání finanční podpory. Tu lze později vhodně rozšířit využitím dalších finančních produktů

Podnikání lidstvo provází od nepaměti a stejně tak je od nepaměti podnikání svázáno i s patenty, ať již se v průběhu času nazývají jakkoliv a jakkoliv je jednoduchý nebo složitý způsob jejich zajišťování. Je někdy až úsměvné, co vše se dá patentovat, aby byla ochráněna původní myšlenka. Ceny patentů nejsou přitom nijak nízké, v České republice se pohybují v řádu tisíců korun, stejně tak platí i pro ostatní země, tedy se nejedná o částku, kterou člověk běžně nosí u sebe v peněžence.

Přehled krystalicky jednoduchých patentů

Podívejte se na nejzajímavější patenty, které přivádí svou jednoduchostí v úžas, ale zároveň představují i návod, jak zbohatnout na patentu pro světovou firmu.

1. Reklama orientovaná podle počasí neboli „reklama poskytovaná na základě povětrnostních podmínek,“ kterou si dala v roce 2012 patentovat firma Google. Jedná se o technologii, která lokalizuje místo, v němž se osoba u PC nachází a dle něho, respektive počasí příslušného pro tuto lokalitu, upravuje typologii reklam, která se zobrazuje. Ve větrném či studeném počasí upozorňuje na teplé oblečení, v horkém naopak zase na lehké a odhalené letní modely.

2. Out of Office neboli funkce automatických odpovědí „Mimo kancelář,“ která se nastavuje v nepřítomnosti zaměstnance a je využívána již od vzniku pracovní komunikace prostřednictvím PC. Nicméně až roku 2010 si společnost IBM požádala o její patentování. Vysloužila si však za to i kritiku, neboť se jedná o vcelku neoriginální nápad, pro nějž je patentování téměř škoda.

3. Emocionální analýza IBM spojená s autorizací bankovních karet, kdy se jedná o systém, který analyzuje výraz obličeje a dle nastavených algoritmů dokáže rozpoznat emoce, kterým tento výraz odpovídá. Jedná-li se například o projevy stresu a strachu, může to být spojeno právě s neoprávněným pokusem o využití karty, na něž tento systém dokáže včas upozornit.

4. Donášková „vzducholoď“, kterou si nechala patentovat firma Amazon. Pod tímto názvem se pak skrývá mobilní skladiště dronů, ze kterého tak mohou drony mnohem rychleji dosáhnout všech míst, kam mají balíky doručit včetně lokalit dříve velmi obtížně dostupných.

5. Digitální peněženka pro mýtné či benzín, kterou si dala patentovat firma Intel Corporation. Tento nástroj funkčně nahrazuje běžnou peněženku, kdy dokáže zajistit přijetí žádosti o platbu i monitorovat možné finanční výhody a uplatňovat slevové nároky.

Patentovat můžete i vy

Máte-li sami určité nápady a náměty, ať již v konkretizované podobě či pouze v obrysech, je možné je uplatnit například i u mBank, která spustila projekt mAcceleratorvěnovaný startupům v oblasti FinTech. Ten finančně podporuje zajímavé a originální myšlenky, které mohou být přínosem pro ostatní. Určitě je lepší zariskovat a předložit i projekt, který není detailně rozpracován, než sám sebe podceňovat a například velmi dobrý námět nepředložit vůbec z důvodu nejasnosti veškerých detailů jeho realizace.

Podnikání v běžné praxi

Podnikání a vypůjčení peněz často patří dohromady. Jak si ale pořídit peníze pro realizaci vašich potenciálně úspěšných plánů, abyste později nelitovali? Vypůjčit peníze, požádat o úvěr, kreditní kartu nebo Kontokorent?

Je možné například využít nabízenou možnost od mBank mRezerva Business, povolené přečerpání na mKonto Business, firemní kontokorent. Proces schvalování je velmi jednoduchý bez nutnosti návštěvy kamenné pobočky banky. Výše bezúčelového úvěru pak činí 10 000 Kč až 300 000 Kč, přičemž není nutné prokazovat účelové využití částky a způsob jejího zajištění. Zároveň nejsou účtovány žádné poplatky za poskytnutí.

Úvěrový limit pak lze operativně i navýšit, doba splatnosti činí 12 měsíců. Budou-li všechny podmínky řádně naplněny, je možné automatické prodloužení úvěru o dalších 12 měsíců. Podmínkou pak pro získání tohoto úvěru je minimální doba vašeho podnikání v délce 12 měsíců a částka, jež bude zasílána každoměsíčně na mKonto Business, musí představovat alespoň 25 % z výše schváleného limitu.

Kdo se bojí, často pouze ztrácí

Jsme vychováváni často ve víře, že riskovat se nevyplácí. Jenže často se lze v životě obtížně posunout kupředu, jsme-li svázáni strachem. Samozřejmě vždy platí heslo: důvěřuj, ale prověřuj, avšak také má své opodstatnění i rčení: risk je zisk. Na to je také zapotřebí pamatovat, abyste své sny dokázali přesunout do hmotné reality.

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient